Medarbejderprofil

Lina Neimann | A&T Occupier

Fra studentermedhjælper til Workplace Advisor, MAA.

lina-neimann-1080x1080
Lina Neimann startede sin karriere hos CBRE som studentermedhjælper i 2018 i det, der dengang hed ”Project Management" under Occupier afdelingen. Lina har fuldført sin arkitektuddannelse, mens hun har arbejdet hos CBRE, og blev fuldtidsansat som arkitekt i sommeren 2022. Lina sidder nu som i rollen som Workplace Advisor, MAA. 

 



Titel: Workplace Advisor, MAA
CBRE'er siden: 2018
Uddannelse: Arkitektur, Design og Konservering på Det Kongelige Akademi


Hvordan vil du beskrive den overordnede kultur og arbejdsmiljø hos CBRE?  

Kulturen og arbejdsmiljøet hos CBRE er fantastisk. Jeg synes, vi kommer hinanden ved og har enormt meget sparring på tværs af afdelingerne. Jeg synes, at vi, på grund af vores brogede baggrunde, kan give hinanden gode, brugbare indspark – ikke bare på det faglige plan, men især også socialt. 
Faktisk oplever jeg, at der på baggrund af den gode kultur er mange, der tager på kontoret de fleste dage.  

Hvordan understøtter CBRE medarbejderes faglige udvikling og fortsatte læring?  

Jeg har endnu ikke haft glæde af muligheden for at tage kurser og efteruddannelse, men jeg ved, at CBRE tilbyder mange forskellige muligheder. I forhold til min faglige udvikling, har det været en særdeles stejl læringskurve, og jeg har lært overvældende meget på et år. 

Hvordan ser teamstrukturen ud hos CBRE, og hvordan samarbejder teams typisk med hinanden?  

Der er mange tilfælde, hvor medarbejdere fra forskellige afdelinger arbejder tæt sammen om et projekt. Jeg har som sådan ikke arbejdet meget i teams, men jeg arbejder tæt op ad Project Management, hvor vi bruger hinandens faglighed/ydelser. Det fungerer enormt godt. 

Kan du give nogle eksempler på spændende projekter eller kunder, som medarbejdere hos CBRE har arbejdet på/med?  

Vestas er en af mine største kunder, som jeg arbejder hos som konsulent to dage om ugen. Jeg har knyttet et nærmest uløseligt bånd med dem derovre, og det har også åbnet muligheden for adskillelige kontraktforlængelser og nye ekstraopgaver. Jeg har både mindre og større projekter, men et spændende workplace-projekt var for Atradius (kreditvurderingsvirksomhed), hvor jeg fik enormt stort ansvar og kreativ frihed, og så var det i tæt samarbejde med en udvalgt medarbejder-/ledergruppe. Lige nu arbejder jeg på et kontor i Nordhavn i en ny tilbygning til PFA HQ, og det har været en lang og spændende proces. Jeg samarbejder med Project Management-afdelingen, som har været en støtte for mig. Jeg ser bestemt mig selv fortsætte i denne retning.

Hvordan prioriterer CBRE diversitet og inklusion i arbejdsmiljøet? 

Jeg synes, CBRE er utroligt inkluderende. Der er stort fokus på fællesskab og en virkelig god virksomhedskultur. Jeg ved ikke, om jeg blot taler for mig selv, men jeg føler faktisk, at jeg har et godt forhold til alle på kontoret, og at der er plads til alle. I vores afdeling har vi det fænomenalt godt. Jeg har altid en, som jeg kan tale fortroligt med.

Hvilke teknologiske værktøjer eller platforme bruger CBRE i deres daglige arbejde?  

CBRE bruger i høj grad ClientIQ, hvilket jeg stadig har til gode at lære ordentligt. Grundet stort arbejdspres i min stilling, har jeg svært ved at få tid til at lære det ordentligt. Ligeledes er det med vores Sharepoint, som jeg desværre ikke bruger ret meget grundet manglende tid. Jeg er dog utroligt glad for Teams! Kommunikation på Teams er både nem og hurtigt, og så kan man også den vej komme på tværs af grænser. Det kan bruges på så mange måder. Man kan også søge sparring og hjælp fra de øvrige CBRE-lande, så det er utroligt gavnligt. 

Hvordan oplever du de globale samarbejdsmuligheder i CBRE, og hvordan gør dit team brug af det?  

Især de nordiske lande er godt knyttet sammen, og det kunne blive endnu bedre, tror jeg. Jeg kunne godt tænke mig at tilbringe mere tid i både Stockholm og Oslo, da det er vores tætteste allierede. Jeg er faktisk i gang med et nordisk projekt sammen med vores afdeling i Norge, og det er supergodt.