Case Study

NKT

CBRE hjalp NKT med at forenkle og standardisere deres processer og procedurer på flere niveauer gennem teknologiske løsninger.

januar 1, 2020

NKT_HQ_Denmark_620x460

Information

  • Kunde

    NKT

  • Beliggenhed

    HQ Vibeholms allé 20

  • Involverede afdelinger

    Global Workplace Solutions
    Project Management
    Facilities Management

Kunden

CBRE hjalp NKT med at forenkle og standardisere deres processer og procedurer på flere niveauer gennem teknologiske løsninger.

Udfordringen

Med 37 lokationer fordelt på 18 lande og nogle af markedets mest moderne produktionsfaciliteter i Tyskland, Sverige, Polen, Tjekkiet, Norge og Danmark havde NKT brug for en pålidelig partner, som forstod forretningens kompleksitet.

Løsning & Resultat

Implementering af en robust Contract Governance-model, som består af jævnlige Key Stakeholder møder, KPI-afrapportering og klare, fælles mål. Ved at være proaktiv, transparent og opfylde de aftalte mål blev tillid fundamentet for vores partnerskab.

- Tilbød en kombineret og harmoniseret FM- & SE -løsning. Internt fokus på kontinuerlig justering, information og involvering af Site Managers og operationelle teams.

Digitalisering: Levering af en integreret (FM/RE)  rapporterings- og analyseplatform. Kunden fik online adgang til data omkring FM WO - og KPI-performance samt aktiver.

Kundeafrapportering

Ved at bruge EDP (Enterprise Data Platform) sammen med Tableau og FMP får NKT operationel gennemsigtighed og nem adgang til data og dokumentation. Udover den månedlige MBR-rapport har NKT online adgang til alle performancedata relateret til de kontraktuelle KPI’er/PI’er via Tableau.  

Teknologiske funktioner

Værktøjerne er nemme at bruge for CBRE-medarbejdere og leverandører i forbindelse med levering af services og udarbejdelse af dokumentation. CBRE-medarbejdere håndterer arbejdsordrer og rapporterer HSE -anliggender gennem Tekniker-app’en .

Selvbetjening for kunden

NKT-værktøjer sikrer nem registrering af forespørgsler og undersøgelser, et godt overblik og dialog. NKT har adgang til at oprette henvendelser hele døgnet gennem myService og via Workplace Assist Self-Service-app’en.

Lean Administrative Workflows

CBRE’s Vantage-platform har forskellige systemer, der er afgørende for effektiviteten af CBRE’s administrative processer, og de sikrer korrekt dokumentation for NKT.

Implementering af et innovationscharter hos kunden

Innovation og forbedring er et væsentligt element i NKT-kontrakten. Alle initiativer omkring innovation eller forbedringer rapporteres på NKTs SharePoint, og der er sat mål for minimum antal initiativer, der skal påbegyndes. Mange af innovationerne og forbedringerne har medført betydelige besparelser for kunden. 
At kombinere både ejendoms- og FM-data i én løsning er den bedste del af aftale for os.
Jakob MoltsenNKT

Kontakt os

Lignende case studies